Протягом перших днів кампанії “Лікар для кожної сім’ї” в деяких медзакладах країни уже зафіксовано порушення.
Про це йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства охорони здоров’я.
“З початком кампанії “Лікар для кожної сім’ї” у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити у підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів”, – йдеться в ньому.
Про порушення повідомляють і користувачі соцмереж.
У МОЗ нагадали, що в лікарнях не мають права відмовляти пацієнтам у підписанні декларації з лікарем через місце реєстрації.
У МОЗ опублікували інструкцію, як діяти у випадку відмови в медзакладах заключати договір з пацієнтом:
- Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.
- Процитуйте лікарю “Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу”, затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря: “Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання”, – йдеться у Порядку.
- Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря.
- Якщо головний лікар відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління.
Зразок заяви:
Відмова через те, що лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів:
Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 2000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, що усі лікарі медзакладу уже набрали оптимальну кількість.
Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:
- Звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.
- Якщо головний лікар відмовляється надати роз’яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на його ім’я керівника управління.
- Ви можете поділитися своїм досвідом у спеціальній формі зворотнього зв’язку МОЗ України.
- Ви завжди можете обрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування мають отримати ті медичні заклади й лікарі, які готові до змін.
Відмова, бо заклад не підключений до системи:
Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо.
Що робити:
- Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи “Електронне здоров’я”. Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і у реєстратурі, то зверніться до головного лікаря.
- Якщо ви уже визначились з лікарем і медзакладом, куди будуть направлятись гроші за ваше обслуговування, ви можете зачекати: кампанія з вибору лікаря буде тривати до тих пір, поки усі українці не оберуть собі лікаря.
- Ви також можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви впізнаєте за наліпкою “Тут можна обрати свого лікаря”.
Як повідомляли Українські Новини, 2 квітня стартувала головна частина медичної реформи – українці мають обрати свого сімейного лікаря і підписати з ним договір.
Тим часом, у Міністерстві охорони здоров’я розвінчали популярні міфи про вибір лікаря.